somiant balenes en una radiografia

by parlobaixet

Quan de petit queia malalt i tenia febrada somiava sempre el mateix malson. Era en blanc i negre translúcids, talment com si l’acció s’esdevingués en una radiografia animada. Mai no acabava de desxifrar quina mena de monstres eren els protagonistes perquè la seva fisonomia anava canviant amb el moviment. Finalment vaig entreveure que s’assemblaven a balenes blanques. Primer n’apareixia una, lluny, i a mesura que s’acostava, n’apareixien més i més fins a cobrir tot el camp visual. Jo restava immòbil enmig de l’escenari mentre giraven al meu voltant. Sentia que en qualsevol moment m’esclafarien. Llavors començaven a accelerar la velocitat formant un remolí vertiginós que em xuclava i em feia desaparèixer en la foscor. A una edat indeterminada, de sobte, vaig deixar de tenir aquell somni. Més tard, a una edat indeterminada vaig deixar de tenir qualsevol mena de somni.

malson

imatge: Martí

